dijous, 16 de maig del 2013

Prova Pau Feta

SÈRIE 2


1.1.
La profunditat de camp fa referència al marge de distància per el qual els objectes
fotografiats apareixen nítids, es a dir, és la zona de la imatge compresa entre l'objecte més
proper i l'objecte més distant perfectament enfocats.

1.2.
El diafragma és la part de l'objectiu de la càmera fotogràfica que controla l'entrada de
llum.

1.3.
El zoom
òptic és una lent que es mou endavant i enrere per apropar o allunyar la imatge
sense comportar pèrdua de qualitat de imatge, treballa sobre la imatge real. El zoom digital
el que fa és ampliar una part de la imatge, no apropar-la, actua com una lupa, ampliant
nomes una part del que es vol fotografiar, la qualitat és molt més inferior amb l'ús del zoom
digital.


1.1. Imatge A
La fotografia ens mostra un milicià republicà en actitud de disparar en un carrer durant els
primers dies de la Guerra Civil Espanyola. El soldat es l’únic punt d’interès de la imatge, ja
que tant la paret com el terra estan absolutament nets de cap detall que distregui l’atenció
del espectador, només la confluència de les línies horitzontals de la façana amb la línia
vertical de la cantonada ajuda a donar estabilitat a la imatge.
Es tracta d’un “posat”, es a dir, d’una realitat alterada per la voluntat del fotògraf, que ha
demanat al milicià que aixequi el fusell i faci veure que dispara. Això es fa evident, al marge
de cap altre documentació històrica, pel punt de vista des de el qual està presa la fotografia i
que revela que l’autor es trobaria en mig d’una hipotètica línia de foc.
Centelles vol representar la fermesa de l’actitud i la legitimitat dels ideals republicans que
està defensant el milicià. L’absència d’uniforme evidencia que no ens trobem davant d’un ús
institucional del poder armat, sinó de la força del propi poble alçat en armes per defensar la
República.

2.2. El gènere fotogràfic al que ambdues fotografies pertanyen és el fotoperiodisme, tot i que
reflecteixen dues formes molt diferents de fer periodisme fotogràfic, l’un amb la preparació i
construcció de la imatge, i l’altre com a testimoni de l’instant. Aquest gènere neix a l’any
1880 amb la primera fotografia publicada amb un diari, sorgeix vinculat amb el moviment de
la fotografia humanista de després de la Segona Guerra Mundial i ha evolucionat fins els
nostres dies sempre molt vinculat a la representació gràfica dels conflictes armats. Així,
formen part de la història visual del món les imatges de la Guerra Civil Espanyola, de la II
Guerra Mundial, de la Guerra del Vietnam i d’altres conflictes o esdeveniments mundials, com ara els Jocs Olímpics. 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada